Jaunumi

Rīgā norisinājās Eiropas mēroga projekts United Fashion

14.12.2020

RIGA FASHION WEEK ietvaros Latvijā jau otro reizi norisinājās starptautisks projekts United Fashion (UF). Šī projekta programmas ietvaros notika Eiropas dizaineru digitālas kolekciju prezentācijas, klātienes seminārs un arī vebinārs tiešsaistē, kurā piedalījās modes eksperti no dažādām valstīm, kā arī bija vērojama UF dizaineru kolekciju izstāde.

Uz šo sesiju, kas notika gan tiešsaistē, gan klātienē, RIGA FASHION WEEK sadarbībā ar United Fashion izziņoja modes dizaineru atlasi. Dizaineru dalības mērķis projektā bija parādīt savas kolekcijas starptautiskiem ekspertiem un iegūt viņu neatkarīgu novērtējumu. Pēdējo četru gadu laikā UF projekta pasākumi tika organizēti kādā no iesaistītajām valstīm (Beļģijā, Francijā, Balkānu valstīs, Vācijā, Portugālē vai Baltijas valstīs), pulcējot starptautisku modes sabiedrību, paaugstinot dalībnieku kompetenci modes jomā un piedāvājot jaunas iespējas zīmolu attīstībai un ienākšanai Eiropas tirgos.

RIGA FASHION WEEK ietvaros notika plašs dažādu žanru un formātu UF pasākumu klāsts. 29. oktobrī norisinājās vebinārs par tēmu “Digitalizācija. Zīmola vadība pandēmijas laikā un pēc tās”. Vebinārā, cita starpā, uzstājās uzņēmuma Accenture Itālijas filiāles pārstāvis, kurš Milānas modes nedēļai ir izveidojis digitālo platformu (un līdz ar to arī virtuālo šovrūmu). Citi šī vebināra eksperti – radošais direktors un dizainers Daniels Essa (Francija), kurš stāstīja par zīmola stratēģijas izstrādi; Filips Mihailovičs (Francija) – par jauno dizaineru iespējām pēc pandēmijas. Vebināra noslēgumā modes biznesa profesionāle Elīza Drazniece (Latvija) dalījās praktiskos padomos par kolekcijas prezentāciju iepircējiem un galalietotājiem. Vebinārs norisinājās angļu valodā un ikviens interesents bija laipni aicināts tajā piedalīties, iepriekš reģistrējot savu dalību. Vebināra tiešraide bija vērojama oficiālajā RFW Facebook lapā.

Uzreiz pēc vebināra notika seminārs “Zīmola vadība. B2B/B2C komunikācija”, viesnīcas Radisson Blu Latvija Hotel telpās, kurā Elīza Drāzniece dalījās pieredzē par to, kā zīmols var izcelties un apliecināt sevi konkurences telpā, saziņai ar pircējiem nepieciešamo dokumentāciju un cenu politiku. Pasākumu bija aicināti apmeklēt dizaineri, modes un dizaina studenti, kā arī visi interesenti. Seminārs notika latviešu valodā. Visi semināra apmeklētāji saņema arī ielūgumu uz kādu no RIGA FASHION WEEK modes skatēm, kas notika no 27. līdz 31. oktobrim.

30. oktobrī UF ietvaros deviņi dizaineri, kuri tika atlasīti starp pretendentiem no 11 Eiropas valstīm, tiešsaistē prezentēja savas kolekcijas modes ekspertu izvērtēšanai. Šajā pasākumā piedalījās šādi dizaineri: Caterina Moro (Itālija), N/A Studio(Francija), Diana Arno (Igaunija), Irina Tosheva (Maķedonija), Kozaricsviktordress (Ungārija), Lila&John (Beļģija), Montreet (Austrija), One Wolf (Latvija), Natālija Jansone (Latvija).

Ekspertu vidū: zviedru dizainere ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi kā H&M radošā direktore – Margareta van den Boša, kura īstenojusi populārākās H&M sadarbības ar Karlu Lāgerfeldu, Stellu Makartniju, Donatellu Versace un Roberto Kavalli; Filips Mihailovičs (Francija) ir zīmola arhitekts, profesors un stratēģiskais konsultants pasaules vadošajiem zīmoliem. Daniels Essa (Francija) ir sava veiksmīgā apavu zīmola Daniel Essa radošais direktors un dizainers, ko atzinušas vadošās publikācijas, tostarp Vanity Fair, Vogue, Elle un citi. Elīza Dārzniece (Latvija) ir modes zīmolu vadītāja un biznesa konsultante. Elīzai ir pieredze ar tādiem zīmoliem kā Stella McCartney, The Row, Azzedine Alaïa, Céline, Off-White un citiem.

Turklāt RIGA FASHION WEEK laikā Hanzas Peronā apmeklētājiem bija atvērta izstāde, kas veltīta United Fashion. Tajā tiks izrādītas tādas Eiropas dizaineru kolekcijas kā Evgenia Zafirovska (Maķedonija), Fyodor Golan (Lielbritānija), Louis Appelmans (Beļģija) un Tanel Veenre (Igaunija). Piemēram, Evgenia īpašu uzmanību pievērš ekoloģijai un ražošanai ar mazāku atkritumu daudzumu, savukārt kustības “pozitīvais intelektuālisms” pārstāvis Fyodor Golan savā kolekcijā runā par kaislīgu pašizpausmi – tas izpaužas košās krāsās un tehniskos materiālos, apvienojumā ar progresīvu sporta apģērba estētiku. Beļģu dizainers Louis Appelmans ir izveidojis instalāciju, kas sniedz vēstījumu par ātrās modes ietekmi uz mileniāļiem.

Igauņu dizainera Tanela Veenre kolekcijā kleitas, kas izgatavotas no audumiem pēc viņa skicēm, atgādina unikālus mākslas darbus, un ar rokām darinātu juvelierizstrādājumu pamatā ir sudraba detaļas, kas izgatavotas no videi draudzīga metāla, izdrukātas uz 3D printera.

Sekojiet RFW jaunumiem sociālajos tīklos Facebook, Instagram un www.rfw.lv.
Vairāk informācijas par UF: www.united-fashion.eu/