Jaunumi

Kā attīstās riga fashion week dizaineru bizness?

03.07.2017

Drīzumā gaidāmās Rīgas modes nedēļas laikā no 28. marta līdz 1. aprīlim savas 2017. gada rudens-ziemas kolekcijas prezentēs labākie Latvijas apģērbu dizaineri. Tomēr profesionālās skates RIGA FASHION WEEK ietvaros ir tikai aisberga redzamā daļa. Jauno kolekciju prezentēšana uz RFW mēles notiek divreiz gadā, bet starp šiem pasākumiem Rīgas modes nedēļas dalībnieki un organizatori katrs savā jomā paveic milzu darbu – dizaineri visiem spēkiem attīsta savu biznesu, savukārt Baltijas modes federācija popularizē šos zīmolus un paaugstina Latvijas dizaina prestižu kopumā, liekot lietā savus kontaktus un partnerattiecības ar nozares labākajiem speciālistiem un modes plašsaziņas līdzekļiem visā pasaulē. Pateicoties kopīgām pūlēm, daudzi Latvijas dizaineri ir izcīnījuši savu vietu ārzemju tirgos un iekarojuši klientu sirdis ārpus Latvijas, aktīvi attīstot eksportu.

Divreiz gadā Rīgas modes nedēļa kļūst par galvaspilsētas aktuālo modes industrijas pasākumu epicentru. Tajā ir vērojamas gan jaunās kolekcijas, gan pasākumu apmeklētāju nereti drosmīgais stils, gan arī sastopami daudzi starptautiskās preses pārstāvji, – virmo gan kultūras, gan saviesīgā dzīve. Tomēr aiz krāšņajiem modes šoviem un aplausu vētrām visa pamatā ir titānisks dizaineru darbs. Katru dienu modes mākslinieki, rokas nenolaiduši, strādā, lai attīstītu savus zīmolus, un, kas svarīgi, – ne bez panākumiem!

Tā, piemēram, vietējā modes zīmola NARCISS dizainere Alise Trautmane, kura jau vairākas sezonas ir pastāvīga RIGA FASHION WEEK dalībniece, kopā ar biznesa partneri Sai Kong Ņujorkā ir atvērusi veikalu „Dreams on Air”, kurā piedāvātas arī citu šajā pilsētā bāzētu modes zīmolu kolekcijas. ASV ir ieinteresējušas arī izsmalcināto zīmolu Amoralle, kura pārstāvji tik tikko ir parakstījuši sadarbības līgumu ar vienu no Manhetenas veikaliem, kurā turpmāk būs pieejamas Latvijas modes zīmola kolekcijas. Savukārt zīmols Natalija Jansone šogad sāka sadarbību ar vienu no lielākajiem apģērbu izplatītājiem ASV.

Šovasar One Wolf piedalīsies Helsinki Fashion Week Somijā, kurā prezentēs savu jauno 2017. gada rudens-ziemas kolekciju. Savukārt NÓLÓ ir sācis aktīvi iekarot Krievijas tirgu – kopš šī gada zīmola kolekcijas ir pieejamas lielākajā Eiropas konceptveikalā „Trend Island” Maskavā, kā arī prestižo veikalu „Bosco di Ciliegi” tīklā.

Zīmola Paviljons dizaineri ir atvēruši interneta veikalu www.paviljons.com un tagad var piesaistīt vēl vairāk interesentu visā pasaulē. Savukārt šīs sezonas RFW debitants zīmols CINNAMON CONCEPT pavisam nesen atvēra veikalu pašā Rīgas centrā – Ģertrūdes ielā 23. Turklāt šīs firmas kolekcija ir pārstāvēta vairākos veikalos Monako un Kannās.

Indra Miklāva, zīmola Talented dizainere, norāda, ka viņu galvenais uzdevums šajā posmā ir attīstīt zīmolu, paplašinot tā sortimentu un palielinot pastāvīgo klientu skaitu. Modes zīmols Anna Led arī aktīvi attīsta savu biznesu, veiksmīgi sadarbojoties ar vietējiem un ārzemju izdevniecībām un blogeriem. Zīmola Bulichev Jeans dizaineris Iļja Buličevs ir nolēmis izmēģināt savus spēkus jaunā ampluā un ir sācis filmēt sižetus videoblogam, kura auditorija pārliecinoši aug, par mērķtiecīgu un interesantu cilvēku veiksmes stāstiem Latvijā, kā arī par modi, modelēm un dažādiem pasākumiem.

Runājot par bērnu modi, Latvijas bērnu apģērbu dizaineru panākumi nebūt nav bērna līmenī. No šī gada maija Aristocrat Kids apģērbi būs pieejami vienā no lielākajiem un modernākajiem pasaules lielveikaliem un viszināmākajā Londonas lielveikalā „Harrods”! Savukārt bērnu modes zīmols Paade Mode mērķtiecīgi turpina iekarot ASV, Lielbritānijas, Vācijas, Francijas, Itālijas, Beļģijas, Austrālijas un citu valstu tirgus.